• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 1
16

محمد شریعتمداری در شورای عالی صنایع دریایی : صنعت دریایی به نقشه راه برای جبران عقب ماندگی‌ها نیازمند است/ شهرک صنایع دریایی در جنوب کشور ساخته می‌شود

  • کد خبر : 17113
  • ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۷:۰۴
محمد شریعتمداری در شورای عالی صنایع دریایی : صنعت دریایی به نقشه راه برای جبران عقب ماندگی‌ها نیازمند است/ شهرک صنایع دریایی در جنوب کشور ساخته می‌شود

در صنعت دریایی به نقشه راه درستی برای شناسایی مشکلات موجود و عوامل عقب ماندگی نیاز داریم تا متناسب با آن راه حل‌هایی بیاندیشیم. به گزارش شاتا، محمد شریعتمداری در نشست شورای عالی صنایع دریایی افزود: برای حل مشکل باید راه حل های منطقی و قابل عمل اجرایی را خلق کنیم و متناسب با آن […]

در صنعت دریایی به نقشه راه درستی برای شناسایی مشکلات موجود و عوامل عقب ماندگی نیاز داریم تا متناسب با آن راه حل‌هایی بیاندیشیم.

به گزارش شاتا، محمد شریعتمداری در نشست شورای عالی صنایع دریایی افزود: برای حل مشکل باید راه حل های منطقی و قابل عمل اجرایی را خلق کنیم و متناسب با آن پیش برویم.

شریعتمداری تصریح کرد: در صنعت دریا عقب ماندیم و این عقب ماندگی تاریخی را هم اکنون که همه ارکان در اختیار است باید جبران کنیم.

وی با اشاره به عدم استفاده از دریا در توسعه کشور و نبود توسعه دریا محور در کشور افزود: باید از ظرفیت دانشگاهها ، مراکز مهم ، مراکز ساخت و تولید ، دولت و مراکز مهم دریایی استفاده کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد : باید سهم بیشتری از کیک بزرگ خدمات دنیا را در اختیار بگیریم و این در حالی است که علی رغم تحریم ها و فشارآمریکا بازار دنیا در حال باز شدن به روی ماست.

شریعتمداری گفت : باید به دنبال شناسایی عواملی باشیم که اجازه پیشرفت در این صنعت را نداد و در این زمینه نیاز به برنامه راهبردی در جهت برداشتن معضلات توسعه صنایع دریایی در ایران هستیم.

وی از رییس جمهور به عنوان رییس شورای عالی صنایع دریایی درخواست کرد در تامین منابع مالی شناور سازی در کشور مساعدت کند و گفت: صندوق ذخیره ارزی می تواند بخشی از منابعش را بدین منظور اختصاص دهد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد : ۲۵۰۰ شناور در بوشهر هست که باید به شناورهای امروزی تبدیل شوند که حمل بار به صرفه باشد و بازار کار وسیعی را بوجود می آورد و یکی از مسایل مهم در این زمینه تامین مالی و فاینانس است.

شریعتمداری ادامه داد : باید به علل و عوامل عقب ماندگی در این صنعت بپردازیم و تا جایی که ممکن است این عوامل را کمرنگ کنیم وفشارهم بیاوریم و ازهمه مسؤولین بخواهیم که در حل مشکل قدم بردارند و اگر سازندگان برای حل مشکلات پیش روی این صنعت پیش قدم شوند ما نیز حمایت کنیم و بهانه ای نداشته باشیم و این صنعت را حرکت دهیم.

وی یاد آورشد: صنایع دریایی عام است و مهم ترین تمدنها درکنار آبها به وجود آمدند و جای تعجب است که از خرمشهر تا گواتر مجموعه عظیمی در دسترس ما و خالی از سکنه و بدون امکانات است.

شهرک صنایع دریایی در جنوب کشور ساخته می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره با ممنوعیت واردات شناور زیر ۱۰۰ هزار تن به کشور گفت: کلنگ ساخت شهرک صنایع دریایی در سفر رییس جمهور در جنوب به زمین زده می شود و باید زیر ساخت هایی به وجود بیاید و اراده ای برای حل مشکلات بر سر راه وجود داشته باشد.

شریعتمداری تصویر آینده را نومیدانه و مایوس کننده ندانست و گفت: قرار ما این است که شعار «ما می توانیم» را به منصه ظهور بگذاریم و به سمت حل مشکلات حرکت کنیم. کشور به لطف الهی در زمینه های مختلف تواناست، باید این توانایی ها بکار کرفته شود.

وی کشور را دارای ذخایر ارزشمندی از نیروی انسانی دانست و تصریح کرد: چهارمین تولید کننده مهندس جهان هستیم و به عنوان نمونه کلونی ایرانیان آمریکا پردانش ترین کلونی یک کشور خارجی در آن کشور است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه نگاه توسعه دریامحور مورد تاکید مقام معظم رهبری است، اضافه کرد: مسیرهایی را پشت سر گذاشتیم اما باید سرعت خود را بیشتر کنیم. برنامه راهبردی صنایع دریایی در افق ۱۴۰۴ را داریم که پایه بسیار خوبی برای ادامه مسیر است.

شریعتمداری تصریح کرد: در این کمیته برنامه زمانبندی شده، هدفگذاری شده، عملیاتی، منظم و قابل سنجشی در طول ۱۲ ماه ۹۷ برای توسعه صنایع دریایی تدوین و تا پایان فروردین ماه سال آتی ابلاغ شود‌ و صندوق توسعه صنایع دریایی در زمینه تامین مالی کلان این برنامه همکاری کند.

وی در پایان گفت: تا پایان فروردین ماه سند اصلاحیه قانون، برنامه عملیاتی یکساله سال ۹۷ در بخش‌های مختلف برای توسعه صنایع دریایی باید تهیه و تنظیم شود.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=17113

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.