• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 7150اخبار امروز : 0
5

لزوم تقویت روابط عمومی در صنعت غذا

  • کد خبر : 39236
  • ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸
لزوم تقویت روابط عمومی در صنعت غذا

🔹به گزارش روابط عمومی خانه صمت ایران و به نقل از اقتصادسبز آنلاین، آرمان خالقی، قائم مقام خانه صنعت و معدن و تجارت در رابطه با تخریب برندهای ملی گفت: برند جزو سرمایه‌ها و یا دارایی‌های یک شرکت محسوب می‌شود برند یعنی مجموعه‌ای از عوامل که سبب می‌شود خریدار به یک اسم اعتماد کند یعنی […]

🔹به گزارش روابط عمومی خانه صمت ایران و به نقل از اقتصادسبز آنلاین، آرمان خالقی، قائم مقام خانه صنعت و معدن و تجارت در رابطه با تخریب برندهای ملی گفت: برند جزو سرمایه‌ها و یا دارایی‌های یک شرکت محسوب می‌شود برند یعنی مجموعه‌ای از عوامل که سبب می‌شود خریدار به یک اسم اعتماد کند یعنی مجموعه‌ای از زیرساخت‌ها و سرمایه‌هایی که سبب شده تا آن برند از هر لحاظ هر را در بازار برند همین امر سبب می‌شود که از برندها به عنوان سرمایه ملی یاد شود وقتی برند آسیب می‌بیند در حقیقت این سرمایه‌ها هستند که متزلزل می‌شوند سرمایه اسماً متعلق به یک فرد است. در واقع متعلق به همه مردم است چرا که مصرف‌کننده اصلی و خواهان آن هستند. وقتی برند تخریب می‌شود در واقع سرمایه مردم آسیب دیده است.

🔹زمانی یک برند پا را از سرزمین اصلی فراتر می‌گذارد و در همه جای دنیا حضور دارد از آن به عنوان سرمایه ملی یاد می‌شود چرا روی بسته درج شده ساخت ایران و نماینده و سفیر ایران در همه بازاری تلقی می‌شود وقتی یک برند در بازارهای بین‌المللی ظاهر می‌شود در اصل برای کشور آبرو می‌خرد. اتفاقاتی که در مقاطع مختلف برای برندهای ایرانی در خودکشور رخ داد که تعداد آن کم هم نیست اتفاق خوشایندی نبود. بر فرض مثال برای یک برند تمامی شایعات درست باشد. باید این را هم دید که صاحب سرمایه و برند وقتی دستوری از یک نهاد امنیتی بالادستی دریافت می‌کند حق تصمیم‌گیری ندارد و باید تابع آن مقام باشد. چون توان مقاومت ندارند. در همه جای دنیا وقتی پلیس حکم مأموریت نشان می‌دهد اجازه این را دارد از وسیله نقلیه شخصی شما برای انجام مأموریت استفاده کند.

🔹بحث سر این موضوع بود که در یک دعوای سیاسی هر طرف می‌خواستند برنده بازی باشند و در این میان از هر ابزاری برای بُرد استفاده می‌کردند از تخریب برند گرفته تا شایعاتی که سیستم اقتصادی و بنگاه‌های اقتصادی را هدف قرار می‌داد.

🔹مسأله اصلی این است که ما سواد رسانه‌ای نداریم در اکثر مواقع شایعات به‌گونه‌ای است که با اندکی تفکر و تعقل به کذب بودنش می‌شود پی برد فقط کافیست با جریان‌سازی همسو نشود و مطلب و عکسی را با منبع معتبر پخش و به اشتراک گذاشت.

🔹بزرگترین مشکل صنایع و شرکت‌ها این است که روابط عمومی قوی در مواقع بروز شرایط بحران ندارند. در مسأله اخیر و هجمه‌های وارد عملکرد بجا و شایسته روابط عمومی می‌توانست آبی روی آتش باشد اما متأسفانه آنگونه که باید نتوانست این بحران را مدیریت کند و واکنش صحیح را از خود بروز بدهد. وظیفه روابط‌عمومی اعتمادسازی و حفاظت از برند است این بزرگترین نقطه ضعف مدیران شرکت‌ها است. اعتقاد شرکت‌ها به واحد روابط‌عمومی در سطح درآمدزایی و کمپین‌های تبلیغاتی پایین است.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=39236
  • نویسنده : محمد رضا فلاحی
  • منبع : روابط عمومی خانه صمت ایران
  • 315 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.