• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
11

فعالیت ۱۲۵۰۰ طرح صنعتی در کشور با پیشرفت بالای ۶۰درصد/ افتتاح ۲۰۰ طرح بزرگ صنعتی تا پایان سال

  • کد خبر : 30876
  • ۲۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
فعالیت ۱۲۵۰۰ طرح صنعتی در کشور با پیشرفت بالای ۶۰درصد/ افتتاح ۲۰۰ طرح بزرگ صنعتی تا پایان سال

معاون طرح و برنامه وزارت صمت گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده تا پایان امسال ۲۰۰ طرح بزرگ صنعتی به بهره‌برداری می‌رسد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، سعید زرندی با بیان اینکه هم‌اکنون از مجموع ۷۰ هزار مجوز صادرشده برای احداث واحد‌های صنعتی، بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد دارند افزود: از این […]

معاون طرح و برنامه وزارت صمت گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده تا پایان امسال ۲۰۰ طرح بزرگ صنعتی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سعید زرندی با بیان اینکه هم‌اکنون از مجموع ۷۰ هزار مجوز صادرشده برای احداث واحد‌های صنعتی، بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد دارند افزود: از این تعداد بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ واحد بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی با تصریح به اینکه در بازه‌های شش‌ماهه مجوز طرح‌های بدون پیشرفت فیزیکی باطل می‌شود، گفت: هر طرحی که تا ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد برای ما جدی محسوب می‌شود.

زرندی افزود: طرح‌های دارای مجوز برای اعلام زنده بودن باید هر سه ماه یک‌بار گزارش پیشرفت کار ارائه کنند و در صورت ارائه نکردن گزارش به‌عنوان طرح معلق محسوب می‌شوند که به مرحله ابطال می‌رسند. اما طرح‌های بالای ۶۰ درصد معمولاً به‌دلیل پیشرفت قابل‌ملاحظه ابطال نمی‌شوند و چنانچه مشکلی داشته باشند از سرمایه‌گذار تعهدات لازم اخذ می‌شود و در صورت ناتوانی در ادامه پروژه طرح به سرمایه‌گذار دیگری واگذار می‌شود.

وی گفت: طبق بررسی‌های انجام‌شده ۳۰ درصد طرح‌های بالای ۸۰ درصد پیشرفت در حوزه صنایع و معدنی، ۳۰ درصد در حوزه شیمیایی و فراورده‌های حاصل از نفت، ۹ درصد محصولات غذایی و آشامیدنی، ۷ درصد در نساجی، ۴ و نیم درصد در ماشین‌سازی و تجهیزات حمل‌ونقل، ۴٫۵ درصد لاستیک و پلاستیک و ۱۵ درصد هم سایر طرح‌ها هستند که به‌صورت دائم میزان پیشرفت آنها رصد می‌شود.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت با ابراز اینکه نگاه وزارت صمت به حمایت از طرح‌های بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی است اضافه کرد: تا پایان امسال بین طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بالا، ۲۰۰ طرح برگزیده با ۱۷۰هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و ۴۰هزار فرصت شغلی، ۵شنبه هر هفته با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد.

زرندی درباره مشکلات عمده برای احداث طرح‌های صنعتی گفت: مهم‌ترین مشکلْ تأمین مالی و نقدینگی اجرای طرح است.

وی اظهار کرد: تأمین ارز برای واردات ماشین‌آلات از خارج، تورم‌های مقطعی که موجب تغییر در میزان سرمایه‌گذاری و پیشرفت فیزیکی طرح می‌شود، انتقال پول و تأمین وثیقه برای مکمل‌های مالی دیگر مشکلات عمده تکمیل طرح‌های صنعتی هستند.

وی از بهره‌مندی واحدهایی که در سال ۹۹ وارد بازار سرمایه می‌شوند از معافیت بازرسی مالیات در سال‌های قبل خبر داد.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=30876

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.