• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار 7144اخبار امروز : 0
12

شفافیت صورت های مالی، عامل مهم جذب سرمایه های خارجی است

  • کد خبر : 12318
  • ۲۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۸:۱۸
شفافیت صورت های مالی، عامل مهم جذب سرمایه های خارجی است

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «ینس روئنبرگ» امروز (دوشنبه) در نشست مشترک فعالان بخش خصوصی با نمایندگان موسسه پرایس ‌واترهاوس‌ کوپرز (PWC) با موضوع الزامات حضور در بازارهای جهانی، جذب سرمایه گذاری و تامین مالی در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران افزود: از سال ۲۰۰۲ استاندارد مالی IFRS ابتدا در آمریکا و […]

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «ینس روئنبرگ» امروز (دوشنبه) در نشست مشترک فعالان بخش خصوصی با نمایندگان موسسه پرایس ‌واترهاوس‌ کوپرز (PWC) با موضوع الزامات حضور در بازارهای جهانی، جذب سرمایه گذاری و تامین مالی در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران افزود: از سال ۲۰۰۲ استاندارد مالی IFRS ابتدا در آمریکا و سپس آلمان راه اندازی و آغاز شد، هرچند تطابق با آن در ابتدا برای شرکت های آلمانی نیز سخت بود اما بتدریج موفق به وفق دادن خود شدند.
به گفته وی، در این ساز وکار بتدریج متوجه شدیم که شفافیت موضوع اصلی است و پس از آن پوشش قوانین و مقررات در درجه بعدی اهمیت قرار دارد.
روئنبرگ تصریح کرد: ابتدا باید از سیستم های کنترل داخلی برخوردار باشید، سپس برای پاسخگویی به سرمایه گذاران خارجی درباره تامین منابع مالی، ریسک های موجود و مدیریت ریسک ها شفاف باشید.
وی یادآور شد: بانک های بزرگ تمایل دارند با بانک های ایرانی کار کنند، اما موضوع اصلی رعایت مقررات بین المللی بود تا برای مبادلات مالی اعتمادسازی شده و دو طرف به یک زبان مشترک رسیده و در یک چارچوب مشترک به مراوده پرداخته و به انتقال پول بپردازند.
شریک ارشد و مسئول بازار ایران در موسسه پرایس ‌واترهاوس‌ کوپرز تاکید کرد: شفافیت و فهم صحیح از قوانین کسب و کار در فضای بین المللی، مهمترین مشکلات کار کردن و سرمایه گذاری در ایران است و این مشکلات باید رفع شود.
وی بیان داشت: pwc بزرگترین موسسه مالی آلمان و اروپا است که در حوزه های مالیات و بیمه فعالیت دارد و تقریبا همه انواع صنایع بویژه حوزه های دارویی، اتومبیل، نفت و گاز را پوشش می دهد.
به گزارش ایرنا، استانداردهای گزارشگری مالی بین المللی (IFRS)، به مجموعه‌ای از استانداردهای حسابداری گفته می‌شود که توسط هیات استانداردهای حسابداری بین‌المللی(IASB) تدوین شده‌اند.
هدف از تدوین استانداردها IFRS تهیه صورت‌های مالی شرکت‌های سهامی در قالب یک استاندارد جهانی است.
هیات استانداردهای حسابداری بین المللی (IASB)، یک نهاد مستقل در لندن است که ۱۵ عضو از کشورهای مختلف دارد و کار خود را از سال ۲۰۰۱ آغاز کرده است. پایه‌گذاری این هیات توسط شرکت‌های بزرگ حسابداری، موسسات مالی خصوصی و تعدادی دیگر از سازمان‌های حرفه‌ای در حوزه حسابداری انجام شده است. تا کنون بیش از ۱۲۰ کشور IFRS را برای گزارش دهی مالی شرکت‌های خود الزامی دانسته‌اند.
با پذیرش IFRS، یک شرکت می‌تواند صورت‌های مالی خود را با اصول مشابه به شرکت‌های رقیب خارجی ارایه کند. در نتیجه قابلیت مقایسه بین اطلاعات این شرکت‌ها وجود داشته و علاوه بر آن شرکت‌های مادری که شرکت‌های تابعه آنها در سایر کشورهایی وجود دارند که IFRS را پذیرفته‌اند قادر خواهند بود تا یک زبان مشترک حسابداری داشته باشند. همچنین بکارگیری IFRS می‌تواند برای شرکت‌هایی که قصد افزایش سرمایه‌گذاری خارجی خود را دارند، سودمند باشد.
یکی از عناصر با اهمیت در ارزیابی‌های اقتصادی،‌ ریسک اطلاعات است که با کیفیت اطلاعات و گزارش‌های مالی مرتبط است. صورت‌های مالی به عنوان مهمترین منبع اطلاعاتی برای انعکاس نتایج عملکرد و وضعیت مالی و جریان‌های نقدی واحدهای تجاری شناخته شده و به همین دلیل مبانی تهیه صورت‌های مالی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
همچنان که بازارها به سمت پیچیدگی و جهانی شدن در حرکت هستند، اختلافات بین دو مجموعه استانداردهای ملی و بین‌المللی در زمینه حسابداری به موضوعی با اهمیت‌تر و از منظر سرمایه‌گذاران و سایر استفاده‌کنندگان اطلاعات (که با انبوهی از تفاوت‌ها مواجه می‌شوند)، به امری غامض تبدیل می‌شود.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=12318

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.