• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 7154اخبار امروز : 4
9

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه:دولت سیاست روشنی برای قطب بیکار کشور ندارد

  • کد خبر : 29368
  • ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه:دولت سیاست روشنی برای قطب بیکار کشور ندارد

رئیس خانه صنعت ، معدن و تجارت کرمانشاه با بیان اینکه استان ما بالاترین رتبه بیکاری را دارد و همین عاملی شده تا مردم برای گذران زندگی به فعالیت هایی از جمله کولبری اقدام کنند، گفت: حجم سرمایه گذاری در این استان کاهش یافته است. به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، طی هفته‌های اخیر اما […]

رئیس خانه صنعت ، معدن و تجارت کرمانشاه با بیان اینکه استان ما بالاترین رتبه بیکاری را دارد و همین عاملی شده تا مردم برای گذران زندگی به فعالیت هایی از جمله کولبری اقدام کنند، گفت: حجم سرمایه گذاری در این استان کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، طی هفته‌های اخیر اما و اگرهای مختلفی در مورد فعالیت کولبران و ساماندهی آنها مطرح شده است اما هنوز یک سیاست درست برای تعیین تکلیف آنها مطرح نمی‌شود.

البته به صورت‌کلی کارشناسان اقتصادی عنوان می‌کنند که ایجاد کارخانه و کارگاه در شهرهای مرزی، ایجاد شهرک‌های صنعتی مشترک با شهرهای مرزی، به همراه ایجاد شغل‌های پایدار در روستاها، می‌تواند راهگشای مشکلاتی باشد که مردم در شهرهای مرزی با آن روبه‌رو هستند. چراکه نبود شغل در در شهرها و روستاهای مرزی عامل مهمی برای فعالیت مردم به صورت کولبری شده است.

جهانبخش شکری رئیس خانه صنعت ، معدن و تجارت کرمانشاه در همین ارتباط به خبرنگار تسنیم می گوید: استان ما بالاترین رتبه بیکاری را دارد و همین عاملی شده تا مردم برای گذران زندگی به فعالیت هایی از جمله کوله بری اقدام کنند.

وی با گلایه از اینکه حجم سرمایه گذاری در این استان کاهش و بهانه آن ناامنی مطرح می ‌شود، افزود:  دولت گویا توجه ویژه ای برای این استان و سایر استان های محروم ندارد زیرا اگر برنامه‌ای بود ما با این حجم از نیروی بیکار روبه رو نبودیم.

شکری افزود: باید برای رفع مشکلات استان های مرزی و محروم سیاست روشنی به کار برد. به عنوان نمونه ایجاد واحدهای تولیدی جدید به همراه ارائه تسهیلات ارزان و کم بهره می تواند رغبت سرمایه گذاری را در این بخش‌ها افزایش دهد.

وی با گلایه از اینکه چرا باید قیمت کاربری یک زمین برای احداث واحد تولیدی در این استان معادل قیمت زمین در تهران باشد، گفت: استان های محروم نیازمند توجه بیشتر دولت هستند در غیر این صورت همچنان روند بیکاری در آنها افزایش و مردم برای گذراندن زندگی خود با سختی زیادی روبه رو هستند.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=29368

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.