• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 7158اخبار امروز : 7
9

رفع مشروط ممنوعیت واردات مواد اولیه اولویت ۴ در مناطق آزاد/واردات صرفا جهت فرآوری و صادرات

  • کد خبر : 29297
  • ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶
رفع مشروط ممنوعیت واردات مواد اولیه اولویت ۴ در مناطق آزاد/واردات صرفا جهت فرآوری و صادرات

بر اساس تصمیم جدید دولت، واردات مواد اولیه اولویت ۴، به صورت مشروط در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی آزاد شده که بر اساس آن، واردات جهت فرآوری و صادرات ۱۰۰ درصد محصول نهایی مجاز خواهد بود. به گزارش خبرنگار اکسپورتنا، دولت در تصمیم جدیدی، واردات مواد اولیه اولویت ۴ را به شرط فرآوری و […]

بر اساس تصمیم جدید دولت، واردات مواد اولیه اولویت ۴، به صورت مشروط در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی آزاد شده که بر اساس آن، واردات جهت فرآوری و صادرات ۱۰۰ درصد محصول نهایی مجاز خواهد بود.

به گزارش خبرنگار اکسپورتنا، دولت در تصمیم جدیدی، واردات مواد اولیه اولویت ۴ را به شرط فرآوری و صادرات ۱۰۰ درصدی محصول نهایی تولیدی، در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی آزاده کرده است.

در اطلاعیه‌ای که بر روی سامانه جامع تجارت به ثبت رسیده، آمده است: امکان ثبت‌سفارش مواد اولیه با اولویت کالایی۴، جهت فرآوری و صادرات ۱۰۰ درصد محصول نهایی برای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فراهم شده است.

بدین منظور کاربران بایستی اقدام به ثبت‌سفارش با کارت فعالیت بازرگانی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نمایند.

در این میان، نوع کالای وارداتی برای این پرونده‌ها بایستی “مواد اولیه گروه ۴ به شرط صادرات ۱۰۰ درصد محصول نهایی” انتخاب شود.

تمام تعرفه‌های درج شده در پرونده برای این ثبت‌سفارش‌ها بایستی جزء مواد اولیه مورد نیاز واحد تولیدی و با اولویت کالایی ۴ باشد.

به گزارش اکسپورتنا، تعرفه‌های درج شده در این ثبت‌سفارش‌ها با نیاز واحدهای تولیدی تطبیق داده شده و توسط سیستم کنترل می‌گردد.

واحدهای تولیدی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که از این امکان استفاده می‌کنند، بایستی پس از فرآوری محصول نهایی، اقدام به صادرات ۱۰۰ درصد محصول نهایی نمایند.

همچنین، فهرست واحدهای تولیدی موضوع این اطلاعیه و تعرفه‌های مجاز هر واحد، توسط دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مشخص شده‌ است.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=29297

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.