• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 1
12

رئیس کل گمرک ایران اعلام کرد: مشکلات بین دستگاهی صادرات را کم نکرد

  • کد خبر : 29192
  • ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲
رئیس کل گمرک ایران اعلام کرد: مشکلات بین دستگاهی صادرات را کم نکرد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی میراشرفی امروز سه شنبه ۲۰  آذر ۹۸ در جمع فعالان اقتصادی با اشاره به آمارهای منتشر شده از سوی گمرک ایران در رابطه با تجارت خارجی کشور در هشت ماهه ابتدای سال جاری گفت: ارزش کل صادرات ۲۷ میلیارد دلار است که این رقم، نسبت به واردات صورت گرفته در […]

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی میراشرفی امروز سه شنبه ۲۰  آذر ۹۸ در جمع فعالان اقتصادی با اشاره به آمارهای منتشر شده از سوی گمرک ایران در رابطه با تجارت خارجی کشور در هشت ماهه ابتدای سال جاری گفت: ارزش کل صادرات ۲۷ میلیارد دلار است که این رقم، نسبت به واردات صورت گرفته در این مدت، ۱.۳ میلیارد دلار کمتر است.

رئیس کل گمرک ایران با بیان اینکه تحریم‌ها هوشمندتر شده و تروریسم اقتصادی علیه کشور فعال است، افزود: در هشت ماهه ابتدای سال جاری، معادل ۲۲.۱ میلیون تن واردات صورت گرفته که ۱۴.۶ میلیون تن ان کالای اساسی و ۹۰ درصد مابقی کالاهای واسطه‌ای است که برای تولید استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: آمارهای وارداتی کشور حکایت از آن دارد که ما در بخش واردات، ۱.۵ درصد رشد را تجربه کرده‌ و ارزش کل واردات کشور، ۲۸.۳ میلیارد دلار بوده است.

میراشرفی همچنین با اشاره به موضوع رفع تعهدات ارزی تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تا پایان سال ۴۲ تا ۴۳ میلیارد دلار واردات انجام خواهد شد که به تناسب این، نیاز به ارز داریم؛ این در حالی است که در بخش صادرات ۸۸ میلیون تن صادرات وجود داشته که شامل کالاهایی با ارزش افزوده پایین معدنی و پتروشیمی است.

به گفته رئیس کل گمرک ایران، با این وجود رشد چهار برابر وزنی واردات و صادرات وجود داشته و رشد ۱۶.۴ درصد مشاهده می‌شود؛ این در حالی است که با وجود مشکلات بین دستگاهی باید به بخش خصوصی دست مریزاد گفت؛ چراکه ارزش کل صادرات ۲۷ میلیارد دلار است که ۱.۳ میلیارد دلار از واردات کمتر است.

همچنین افروز بهرامی، مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران نیز گفت: اگر دسترسی لازم به اسناد صادراتی بازرگانان ایجاد شود صادرکننده واقعی شناسایی شده و به این ترتیب از هدر رفت بیت المال و سو استفاده هایی مثل عدم تحقق صادرات جلوگیری میشود.

این مقام‌ مسئول گفت: بر اساس قانون گمرکی برای ورود موقت انواع بیمه نامه‌ها پذیرفته می‌شود؛ اما ذی حساب گمرک ضمانت نامه های صندوق ضمانت صادرات را نمی‌پذیرد.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=29192

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.