• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
11

رئیس خانه صمت خراسان رضوی: قطع زنجیره کرونا همت ملی می‌طلبد

  • کد خبر : 31706
  • ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۹:۰۴
رئیس خانه صمت خراسان رضوی: قطع زنجیره کرونا همت ملی می‌طلبد

ایسنا/خراسان رضوی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در حال حاضر دولت تمهیداتی برای جلوگیری از شیوع بیش‌تر کرونا در نظر گرفته‌ اما پیش از این، همه ما شلوغی جاده‌های کشور را از قاب تلویزیون و خبرها دیدیم و قطعا در چنین اتفاقی دولت تقصیر ندارد، بلکه یک همت ملی می‌طلبد و لازم […]

ایسنا/خراسان رضوی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در حال حاضر دولت تمهیداتی برای جلوگیری از شیوع بیش‌تر کرونا در نظر گرفته‌ اما پیش از این، همه ما شلوغی جاده‌های کشور را از قاب تلویزیون و خبرها دیدیم و قطعا در چنین اتفاقی دولت تقصیر ندارد، بلکه یک همت ملی می‌طلبد و لازم است تا دولت در کنار مردم و مردم نیز در کنار دولت قرار بگیرند.

حسن حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص لزوم توجه بیش‌تر مردم برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: ما در کشور عادت بدی داریم و این است که هرجا، حتی اگر خودمان کم می‌آوریم، آن را به پای دولت و حاکمیت می‌نویسیم، در حالی‌ که اینگونه نیست.

وی افزود: مسئله شیوع بیش‌تر کرونا چند بخش دارد و نمی‌توان گفت که دولت در همه‌جا در این میان خوب کار کرده‌ اما باید دید که مردم برای جلوگیری و رهایی از بند کرونا چه کرده‌اند؟ بسیاری از مسائل وابسته به مردم است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی خاطرنشان ‌کرد: پیش از ایجاد محدودیت‌ها، دیده می‌شد که واحدهای کافی‌شاپ و رستوران بسیار شلوغ هستند. مردم باید بدانند این یک ویروس جهانی‌ است، مکان و فرد خاصی را نمی‌شناسد و همه را درگیر می‌کند.

حسینی با اشاره به لزوم رعایت بیش‌تر برای قطع زنجیره شیوع کرونا تصریح ‌کرد: اگر ما به فکر سلامتی خودمان و سایر مردم هستیم، نباید به مهمانی‌ها و مجالس می‌رفتیم، چراکه دشمنی به‌ نام کرونا ما را تهدید می‌کند. لازم است این احساس در هر فرد ایجاد شود که در صورت ورود به مجلس و یا مهمانی ممکن است یک فرد ناقل بیماری بوده و تمامی افراد حاضر را درگیر کند. به اعتقاد من چنین مکان‌هایی، دام مرگ برای ما است.

وی بیان ‌کرد: در حال حاضر دولت تمهیداتی برای جلوگیری از شیوع بیش‌تر کرونا در نظر گرفته‌ اما پیش از این، همه ما شلوغی جاده‌های کشور را از قاب تلویزیون و خبرها دیدیم و قطعا در چنین اتفاقی دولت تقصیر ندارد، بلکه یک همت ملی می‌طلبد و لازم است تا دولت در کنار مردم و مردم نیز در کنار دولت قرار بگیرند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در خصوص کاهش کیفیت کار کادر درمان در صورت ادامه‌دار بودن شرایط عنوان کرد: شاید نتوان این ویروس را ریشه‌کن کرد، کمااینکه تاکنون در هیچ کجای دنیا نیز این اتفاق نیفتاده اما می‌توان آن را کنترل کرد. در حال حاضر تعداد فوتی‌های کرونایی ما به حدود ۵۰۰ نفر رسیده و از طرفی کادر درمان نیز فرسوده و خسته شده‌اند، بنابراین در صورت ادامه‌دار شدن این موضوع، این افراد دیگر نمی‌توانند در بخش‌های دیگر درمانی به ‌درستی فعالیت کنند.

حسینی گفت: در شیوع بیش‌تر کرونا، مردم و همه ما تقصیر بیش‌تری نسبت به دولت داریم و همه باید همت کنیم و به مدت ۳ هفته که گفته می‌شود پیک این بیماری سه هفته است، خودمان و رفتارمان را کنترل کنیم تا شیوع این ویروس را مانند بسیاری از کشورها به حداقل برسانیم.

وی با اشاره به لزوم ترجیح منافع ملی بر فردی تصریح ‌کرد: نگرش مردم باید به سمت منافع ملی کشور باشد. متاسفانه در حال حاضر چنین فرهنگی وجود ندارد و تنها نگرش منافع فردی خود را داریم. اگر ما به فکر منافع ملی باشیم، بسیاری از مسائل موجود حل خواهد شد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی اضافه ‌کرد: متاسفانه امروز فرهنگ شایسته و بایسته با فرهنگ و تاریخ کهن ایران را نداریم و هرچه که می‌کشیم، از بی‌فرهنگی‌ خودمان است. نسل جوان با دیدن چنین اتفاقاتی که به دلیل بی‌فرهنگی افراد رخ می‌دهد، گاهی به فرهنگ دیرینه و کهن ایران‌زمین که همواره از آن حرف می‌زنیم، شک می‌کند. این نسل از جامعه طلبکار است و طلب برحقی نیز دارد، زیرا ما در کتاب‌ها به کرات می‌گوییم که ۳۰۰۰ سال سابقه تاریخی داریم اما مسائلی دیده‌ می‌شود که گاهی خلاف این موضوع را اثبات می‌کند.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=31706

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.