• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 7174اخبار امروز : 0
4

دو میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در صنعت ایران

  • کد خبر : 17287
  • ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۵:۵۱
دو میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در صنعت ایران

صادق نجفی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از نواحی صنعتی غرب خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از این میزان سرمایه گذاری خارجی ۱،۸ دهم میلیارد آن جذب ۳۷ طرح صنعتی تولیدی شده است. وی به نوسازی ۲۰ هزار واحد صنعتی در سطح کشور نیز اشاره و بیان کرد: طی چهار سال […]

صادق نجفی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از نواحی صنعتی غرب خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از این میزان سرمایه گذاری خارجی ۱،۸ دهم میلیارد آن جذب ۳۷ طرح صنعتی تولیدی شده است.
وی به نوسازی ۲۰ هزار واحد صنعتی در سطح کشور نیز اشاره و بیان کرد: طی چهار سال آینده با نوسازی ۳۱ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی و راه اندازی هشت هزار واحد جدید ۳۷۰ هزار اشتغال فراهم می شود.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران ادامه داد: بزرگترین مشکلات کنونی صنعت و تولید کشور مدیریت، بازار، بهره وری و کارمزد بالای بانکها است. با کارمزد ۱۸ درصدی تسهیلات بانکی چرخ تولید کشور نمی چرخد لذا شرایطی برای صاحبان صنایع و تولید فراهم شده که از تسهیلات شش و ۱۰ درصدی و همچنین تسهیلات ۱۶ درصدی صندوق توسعه استفاده کنند.
وی گفت: هم اینک ۶۵ درصد واحدهای تولیدی و صنعتی کشور فعالند. امسال از محل ‘سامانه بهین یاب’ ۱۹ هزار واحد صنعتی بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند.
شش شهرک و ناحیه صنعتی در شهرستانهای سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در غرب خراسان رضوی فعالیت دارند. در این چارچوب ۱۷۰ قرارداد صنعتی منعقد شده و ۷۳ واحد تولیدی با اشتغال دو هزار نفر دایر است.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=17287

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.