• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
15

در ۹ماهه سال ۹۶ ثبت شد؛ رشد ۱۶ درصدی تولید و ۸۰ درصدی صادرات فولاد خام ایران

  • کد خبر : 16239
  • ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۶:۰۶
در ۹ماهه سال ۹۶ ثبت شد؛ رشد ۱۶ درصدی تولید و ۸۰ درصدی صادرات فولاد خام ایران

بر اساس گزارش انجمن تولید کنندگان فولاد ایران، در مدت ۹ ماهه سال ۹۶ تولید فولاد میانی (خام) به رقم ۱۶ میلیون و ۷۳ هزار تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه در سال ۹۵ رشد ۱۶ درصدی و در زمینه صادرات نیز افزایش ۸۰ درصدی داشت. گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا بر پایه جداول […]

بر اساس گزارش انجمن تولید کنندگان فولاد ایران، در مدت ۹ ماهه سال ۹۶ تولید فولاد میانی (خام) به رقم ۱۶ میلیون و ۷۳ هزار تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه در سال ۹۵ رشد ۱۶ درصدی و در زمینه صادرات نیز افزایش ۸۰ درصدی داشت.

گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا بر پایه جداول آماری انجمن مزبور حاکیست، در ۹ ماهه امسال (منتهی به آذر) میزان صادرات فولاد میانی (خام ) چهار میلیون و ۶۱۴ هزار تن شد، در حالی که در دوره مشابه پارسال ۲ میلیون و ۵۶۵ هزار تن به ثبت رسیده بود.

** رشد تولید محصولات فولادی
بر پایه اطلاعات یاد شده، در دوره این گزارش ۱۴ میلیون و ۶۳۱ هزار تن محصولات فولادی به تولید رسید که در مقایسه با ۹ ماهه مشابه در سال گذشته افزایش ۹ درصدی دارد.
۹ ماهه ( منتهی به آذر ) ۱۳۹۵ در مجموع ۱۳ میلیون و ۴۴۶ هزار تن انواع محصولات فولادی به تولید رسید.

**کاهش واردات
آمارهای مزبور همچنین نشان می دهد، در ۹ ماهه امسال یک میلیون و ۶۵۹ هزار تن محصولات فولادی وارد کشور شد و نسبت به دوره مشابه در سال قبل که ۲ میلیون و ۳۰۲ هزار تن بود، کاهش ۲۸ درصدی دارد.

** نزول صادرات
میزان صادرات محصولات فولادی در ۹ ماهه امسال برابر با یک میلیون و ۷۵ هزار تن بود و در مقایسه با رقم یک میلیون و ۵۱۹ هزار تن صادرات ۹ ماهه ۹۵ افت ۲۹ درصدی را نشان می دهد.

** مصرف ظاهری رشد داشت
محصولات فولادی در بخش مصرف ظاهری در دوره این گزارش به سطح ۱۵ میلیون و ۲۱۵ هزار تن رسید و نسبت به ۹ ماهه ( منتهی به آذر ) ۹۵ که رقم ۱۴ میلیون و ۲۲۹ هزار تن بود، رشد هفت درصدی داشت.

** کاهش واردات فولاد میانی
آمارهای انجمن یاد شده نشان می دهد که در ۹ ماهه ۹۶ میزان واردات فولاد میانی ( خام ) به ۳۸ هزار تن رسید که در مقایسه با ۱۸۰ هزار تن دوره مشابه پارسال کاهش ۷۹ درصدی دارد .

** مصرف ظاهری متعادل فولاد میانی
همچنین در ۹ ماهه امسال میزان مصرف ظاهری فولاد میانی ( خام ) به رقم ۱۱ میلیون و ۴۹۷ هزار تن رسید و در مقایسه با دوره مشابه پارسال که ۱۱ میلیون و ۴۴۷ هزار تن بود، تفاوت زیادی نشان نمی دهد.

** رشد تولید آهن اسفنجی
بر پایه جداول آماری مورد بررسی، در ۹ ماهه امسال ۱۶ میلیون و ۵۳۹ هزار تن آهن اسفنجی تولید شد و نسبت به دوره مشابه در سال گذشته که ۱۳ میلیون و ۵۸۵ هزار تن بود، افزایش ۲۲ درصدی داشت.

** افزایش ۳۹۲ درصدی صادرات آهن اسفنجی
تولیدکنندگان آهن اسفنجی در دوره مورد بررسی به میزان ۵۱۷ هزار تن صادرات آهن اسفنجی داشتند و در مقایسه با رقم ۱۰۵ هزار تن در مدت مشابه پارسال، رشد ۳۹۲ درصدی را ثبت کرد .

** کاهش مصرف ظاهری آهن اسفنجی
برپایه آمار مورد بررسی، مصرف ظاهری آهن اسفنجی در ۹ ماهه ۹۶ به رقم ۱۶ میلیون و ۲۲ هزار تن بالغ شد و نسبت به رقم ۱۷ میلیون و ۱۳۲ هزار تن عملکرد دوره مشابه در ۱۳۹۵ افت ۶ درصدی دارد.

** فولاد میانی با سهم بیش از ۸۰ درصدی صادرات
آمارهای انجمن یاد شده نشان می دهد در حالی که فولاد میانی ( خام ) سهم ۲٫۲۴ درصدی از واردات را در دوره ۹ ماهه به خود اختصاص داد، اما ۸۱٫۱۰ درصد از صادرات کشورمان را در این مدت داشت.

** تیرآهن، میلگرد و ورق گرم با سهم نزدیک به ۱۷ درصدی صادرات
برپایه آمار مورد بررسی در مدت این گزارش صادرات تیرآهن، میلگرد و ورق گرم نزدیک به ۱۷ درصد بود که بالاترین رقم مربوط به ورق گرم با ۷٫۷۳ درصد، میلگرد با ۶٫۹۸ و تیراهن با ۲٫۲۷ درصد ثبت شده است.

** ورق گرم بالاترین سهم در تولید و واردات
برابر آمار مزبور، بررسی صورت گرفته نشان می دهد سهم ورق گرم از کل تولید محصولات فولادی در مدت ۹ ماهه ۹۶ به ۳۹٫۳۱ درصد رسید و در زمینه واردات هم در این مدت، بالاترین رقم مربوط به این تولید با ۴۱٫۰۷ درصد بود.

** میلگرد با سهم ۳۱٫۴ درصدی تولید
تولید میلگرد در مدت مورد بررسی این گزارش به رقم ۳۱٫۴۵ درصد رسید و در عین حال در زمینه واردات هم سهم ۳٫۷۱ درصد را به خود اختصاص داد.

** ورق سرد رتبه دوم واردات
طبق دوره مورد بررسی در حالی که ورق گرم با رقم ۴۱٫۰۷ درصدی رتبه نخست در زمینه واردات را به خود اختصاص داد، ورق سرد هم با سهم ۳۰٫۱۷ درصدی از واردات در جایگاه دوم قرار گرفت .
همچنین ۱۱٫۹۸ درصد از تولید محصولات فولادی ۹ ماهه هم مربوط به ورق سرد بود .
به گزارش ایرنا، بر اساس آمار انجمن جهانی فولاد، جمهوری اسلامی در سال ۲۰۱۷ تولید خود را با ۲۱٫۴ درصد رشد از ۱۷ میلیون و ۸۹۵ هزار تن در سال ۲۰۱۶ به ۲۱ میلیون و ۷۲۶ هزار تن رساند که همین مسئله سبب ارتقا یک پله ای رتبه کشور از سکوی چهاردهم در سال ۲۰۱۶ به سکوی سیزدهمین شد.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=16239

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.