• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 7174اخبار امروز : 0
10

دبیر خانه صنعت و معدن سمنان: نظام بانکی به سمت تامین سرمایه‌ ثابت برای تولید جهت‌گیری کند

  • کد خبر : 30578
  • ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵
دبیر خانه صنعت و معدن سمنان: نظام بانکی به سمت تامین سرمایه‌ ثابت برای تولید جهت‌گیری کند

عبدالحمید دربانیان روز دوشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: بانک‌های کشور در مورد واحدهای تولیدی بیشتر تمایل به پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش با دوره زمانی کوتاه دارند که این رویه باید به سمت پرداخت تسهیلات سرمایه ثابت با دوره بازپرداخت طولانی‌تر تغییر کند. وی با بیان اینکه بسیاری از واحدهای فعال صنعتی در […]

عبدالحمید دربانیان روز دوشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: بانک‌های کشور در مورد واحدهای تولیدی بیشتر تمایل به پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش با دوره زمانی کوتاه دارند که این رویه باید به سمت پرداخت تسهیلات سرمایه ثابت با دوره بازپرداخت طولانی‌تر تغییر کند.

وی با بیان اینکه بسیاری از واحدهای فعال صنعتی در استان سمنان کمتر از ظرفیت فعالیت دارند، اضافه کرد: شبکه بانکی با پرداخت تسهیلات سرمایه ثابت برای توسعه و تقویت این واحدها می تواند به رونق تولید و افزایش اشتغال کمک کند.

دبیر خانه صنعت و معدن استان سمنان یادآور شد: نوسازی و توسعه مهمترین دستاورد تغییر رویه نظام بانکی کشور در قبال بخش صنعت خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ تا ۹۰ درصد واحدهای تولیدی در استان سمنان از نوع کوچک و متوسط است، بیان کرد: نگاه نظام بانکی باید به واحدهای کوچک‌تر ویژه‌تر باشد، چرا که این واحدها در ابعاد کوچک آسیب‌پذیری بیشتری نسبت به واحدهای بزرگ کشور دارند.

دربانیان افزود: درنظر گرفتن دوره تنفس طولانی تر برای بازپرداخت تسهیلات بانکی دیگر راهکاری است که می تواند سرمایه‌گذاری در بخش صنعت کشور را رونق بخشد و از مشکلات آن بکاهد.

وی، بازبینی قوانین کشور به سود تولید را دیگر نیاز شرایط کنونی برشمرد و گفت: قوانین مربوط به بخش صنعت بیشتر برای دهه های گذشته است و برای شرایط تحریم و جنگ اقتصادی کنونی باید چارچوب‌های قانونی ویژه به سود تولیدکنندگان در نظرگرفته شود.

وی یادآور شد: واحدهای کوچک و متوسط صنعتی در استان نیازمند توجه ویژه و متناسب با شرایط خود هستند زیرا مسایل آنها با دیگر واحدهای صنعتی بزرگ در کشور متفاوت است.

دبیر خانه صنعت و معدن استان سمنان گفت: تقاضامحور بودن یکی از مسایلی است که درباره صنایع کوچک و متوسط باید به آن توجه بیشتری شود تا با تقویت قدرت خرید در جامعه فعالیت این دست واحدها نیز رونق گیرد.

یک هزار و ۸۴۱ واحد صنعتی با سرمایه گذاری حدود ۷۶ هزار میلیارد ریال و اشتغال برای بیش از ۶۸ هزار و ۸۰۰ نفر در استان سمنان دارای پروانه بهره‌برداری و مشغول به فعالیت است.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=30578

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.