• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
12

دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه:۴۳۰ واحد تولیدی کرمانشاه راکد و یا نیمه‌فعال هستند/ تحقق «جهش تولید» با کاهش بروکراسی اداری

  • کد خبر : 30193
  • ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶
دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه:۴۳۰ واحد تولیدی کرمانشاه راکد و یا نیمه‌فعال هستند/ تحقق «جهش تولید» با کاهش بروکراسی اداری

فرهاد مرزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: امروز بسیاری از مردم از کارهایی که در بخش صنعت صورت می‌پذیرد، بی‌اطلاع هستند. وی ادامه داد: یکی از عملکردهای ویژه خانه صنعت که در سال جدید که به‌نام سال جهش تولید توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده، همراهی و همکاری با اصحاب […]

فرهاد مرزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: امروز بسیاری از مردم از کارهایی که در بخش صنعت صورت می‌پذیرد، بی‌اطلاع هستند.

وی ادامه داد: یکی از عملکردهای ویژه خانه صنعت که در سال جدید که به‌نام سال جهش تولید توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده، همراهی و همکاری با اصحاب رسانه خواهد بود، در حقیقت استفاده از خرد جمعی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه است.

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه ادامه داد: بر همین اساس خانه صنعت استان کرمانشاه آمادگی تشکیل اتاق فکر را دارد، خانه صنعت با تمام واحدهایی که در سطح استان هستند ارتباط دارد.

وی احیا و راه‌اندازی واحدهای صنایع کوچک که زیرمجموعه واحدهای بزرگ هستند را یکی از هدف‌های اصلی خانه صنعت استان اعلام کرد و گفت: حفظ اشتغال واحدهای موجود و احیای واحدهای نیمه‌راکد و یا تعطیل از دیگر اهداف ما طی سال‌جاری است.

مرزی ادامه داد: به مسؤولان پیشنهاد می‌دهیم به جای اینکه مجوز جدید به شخصی بدهیم که دوباره از بانک تسهیلات بگیرد، زمینی را بخرد و ساختمانی را احداث کند، واحدهایی که تقریبا راکد هستند و تعطیل شدند را دوباره احیاء کنند.

وی تصریح کرد: پیشنهاد دیگر که در استانداری هم مطرح شده این است که بانک‌های عامل تعدادی از واحدهایی را که تملیک کرده‌اند با شرایط سهل‌تر و راحت‌تری و بدون بروکراسی اداری به متقاضیان تحویل دهند.

به گفته مرزی، بخشنامه‌های زیاد و قوانین دست و پاگیر در تامین اجتماعی، اداره مالیات و ارزش افزوده و حتی گمرکات باید برداشته شود.

این مسؤول اضافه کرد: سیستمی که بانک‌ها برای واگذاری دارند خیلی طولانی است و بروکراسی اداری هم خیلی زمان‌بر و طولانی است، لذا باید قانون بانک‌ها اصلاح شود تا واحدها سریع‌تر به چرخه تولید برگردند.

وی گفت: اگر بانک واحد تولیدی را تملیک کرده و تمایلی به واگذاری ندارد خود بانک، آن را در شرکت اقماری که دارند، احیا کنند و به چرخه تولید بازگردانند، ما پیشنهاد و راهکار را برای بازگشت واحدهای راکد و نیمه‌فعال به چرخه تولید را می‌دهیم.

مرزی به وجود بیش از یک‌هزار و ۱۳۰ واحد صنعتی و تولیدی در استان اشاره و بیان کرد: در حال حاضر۷۰۰ واحد تولیدی مشغول به کار و مابقی راکد و تعطیل هستند، این‌ها سرمایه‌های ملی کشور محسوب می‌شوند و نباید راکد باشند باید به چرخه تولید برگردند.

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه  متذکر شد:ما نباید فقط حرف بزنیم، بلکه باید به آن عمل کنیم رسانه باید کمک کند و اطلاع‌رسانی‌ها انجام شود.

وی اظهار داشت: در سال جهش تولید اگر مطالبه‌گر نباشیم در پایان سال هیچ تغییری شکل نمی‌گیرد؛ مردم خواسته‌های خود را بگویند و مسؤولان باید گوش بدهند  و آن‌ها را اجرایی کنند.

مرزی یادآور شد: صنعتگران استان آمادگی این را دارند که نسبت به سال جهش تولید حرکت مطلوبی را انجام دهند در مدت ۱۵ روز ۱۱ واحد خط تولیدی خود را برای تولید محصولات بهداشتی تغییر دادند با ظرفیت خط خود را چند برابر کردند، در استان تولید کننده نداشتیم اما در حال حاضر تولید کننده ماسک هستیم اگر برای صنعتگران زمینه تولید فراهم شود و بازار فروش هم پیدا شود قطعا رزمندگان خوبی خواهیم بود.

وی تصریح کرد: صنعتگران ما دائما در حال آماده‌باش هستند، اگر مشکلی پیش بیاد علاوه بر تلاش برای رفع مشکل، تولید را تعطیل نمی‌کنند، اما در کشورهای دیگر صنعتگران در یک آسودگی کامل به سر می‌برند و دائما به فکر تولید هستند و دغدغه دیگری ندارند.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=30193

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.