• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 7150اخبار امروز : 0
6

دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت کردستان:کارگروه رفع موانع تولید کارایی پایینی دارد

  • کد خبر : 29463
  • ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵
دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت کردستان:کارگروه رفع موانع تولید کارایی پایینی دارد

عبدالله کاردانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید زمانی به درخواست دولت تشکیل شد که کم‌کم بخش تولید ما در کل مملکت دچار نقصان شد، نقصانی که به دلیل تنوع قوانین و مقرارتی به وجود آمد که در جهت حمایت از تولید و تولیدکننده نبود. وی […]

عبدالله کاردانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید زمانی به درخواست دولت تشکیل شد که کم‌کم بخش تولید ما در کل مملکت دچار نقصان شد، نقصانی که به دلیل تنوع قوانین و مقرارتی به وجود آمد که در جهت حمایت از تولید و تولیدکننده نبود.

وی افزود: کارگروه تسیهل و رفع موانع تولید با حضور دستگاه‌های اجرایی و نظارتی و ادارات خدمات‌دهنده و خدمات‌گیرنده در سطح هر استان به منظور رفع موانع و مشکلاتی که در مسیر فعالیت واحدهای تولیدی وجود دارد تشکیل شده است.

دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: بیشترین موانع و مشکلاتی که واحدهای تولیدی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و در کارگروه رفع موانع تولید مطرح می‌شود موانع مدیریتی در داخل واحد تولیدی، مشکلات زیرساختی، موانع بازار فروش، نبود سرمایه در گردش، مشکلات بانکی، معوقات بیمه‌ای و مالیات و …. است.

وی تصریح کرد: متاسفانه وجود موانع مدیریتی در داخل واحد تولیدی یکی از مشکلاتی است که واحدهای تولیدی را به سمت راکد بودن سوق داده که در این کارگروه با ارائه مشاوره و در مواقعی با تغییر مدیریت، واحد تولیدی به چرخه تولید برمی‌گردد.

کاردانی گفت: مشکل بعدی واحدهای تولیدی مسائل و مشکلات زیرساختی است که واحدها دارای ماشین‌آلات فرسوده و قدیمی هستند که یا باید با استفاده از سرمایه خود فرد و یا با تسهیلاتی که از بانک دریافت می‌کند نسبت به خرید تجهیزات و ماشین‌آلات به روز و جدید واحد را به چرخه تولید برگرداند.

وی اضافه کرد: مشکل بعدی واحدهای تولیدی نبود بازار فروش است که این مسئله هم به نوع محصول، کیفیت محصول، قیمت محصول و نیاز و تقاضای جامعه بستگی دارد که واحد تولیدی باید در تولید محصول خود به این آیتم‌ها توجه کند و محصولی رقابت‌پذیر تولید کند.

دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت کردستان عنوان کرد: مسئله بعدی واحدهای تولید مسئله نقدینگی است که در کنار نبود مدیریت درست، واحد تولیدی را به زانو در می‌آورد و آن را دچار رکود می‌کند که رفع این مشکل هم به سیستم مالی و بانکی مملکت برمی‌گردد که باز خود دچار نواقصی است.

وی افزود: واحدهای تولیدی دارای مشکل درخواست‌های خود را به سازمان صنعت، معدن و تجارت به عنوان دبیرخانه کارگروه ارائه می‌دهند و اعضای حاضر در این کارگروه براساس قوانین و مقرراتی که وجود دارد ملزم به تعامل و همکاری با واحدهای تولیدی برای رفع مشکلات هستند.

کاردانی ادامه داد: برخی دستگاه‌های نظارتی مانند محیط زیست می‌توانند به جای اینکه مانع فعالیت واحدهای تولیدی به دلیل ایجاد آلایندگی شوند باید به واحدهای تولیدی راهکار ارائه دهند اما متاسفانه ما بیشتر به نبودن و بستن دستور می‌دهیم که این پاک کردن صورت مسئله است.

وی تاکید کرد: هر مسئله‌ای راه حلی دارد و کارشناسانی که از دستگاه‌های مرتبط به منظور بررسی واحدهای تولیدی اقدام می‌کنند باید به جای بستن و یا مانع فعالیت واحد تولیدی شدن به آنها راهکار ارائه دهند که چگونه می تواند مشکل خود را حل کند.

دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: معتقدم دولت به جای اینکه این همه زحمت و زمانی که در قالب کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید روی سیستم‌های اجرایی خود در کل کشور انداخته است و همه را درگیر این کارگروه کرده است چند ساعت را به اصلاح قوانین و مقررات به نفع تولید اختصاص می‌داد و مجلس هم چند ساعت را به تصویب این قوانین اختصاص می‌داد.

وی یادآور شد: امروز در هر استانی بیش از ۱۰۰ جلسه با عنوان جلسه کارگروه رفع موانع تولید و با حضور حداقل ۲۰ الی ۳۰ نفر تشکیل شده است که بطور متوسط هر کدام از این جلسات حدود ۲ الی ۳ ساعت طول کشیده است که با یک ضرب و جمع ساده چندین میلیون ساعت وقت صرف برگزاری این جلسات شده است که مطمئنا با صرف این حجم زمان هم نتوانستیم تاثیری آنچنانی بر بخش تولید بگذاریم درحالی که می‌توانست با اصلاح قوانین به نفع تولید این مشکل را چند ساعته حل می‌کرد چرا که این قوانین و مقرارت است که باعث راکدشدن و نیمه‌فعال شدن واحدهای تولیدی شده است.

کاردانی تصریح کرد: قوانین مالی و بانکی موجود در مملکت بی‌اندازه قوانینی ظالمانه برای بخش تولید است که در هیچ کجای دنیا تسهیلات و معوقات بانکی به این شیوه‌ای که در حال حاضر در مملکت وجود دارد به تولید ضربه نمی‌زند.

وی تاکید داشت: اگر دولت می‌خواهد کاری کند نه وقت سیستم اجرایی خود را در قالب کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید تلف کند، نه ایجاد تنش کند و نه افکار مجموعه مرتبط خود را به مسئله‌ای که درصد کارایی آن پایین است، درگیر کند بلکه باید اقدام به اصلاح و وضع قوانین به نفع تولید کند.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=29463

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.