• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 1
6

«حمایت از تولید داخلی» تنها در حد شعار/ نمایندگان مجلس کرمانشاه از بخش صنعت حمایت کنند

  • کد خبر : 31596
  • ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۸:۵۷
«حمایت از تولید داخلی» تنها در حد شعار/ نمایندگان مجلس کرمانشاه از بخش صنعت حمایت کنند

بە گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، نشستی با حضور اعضای خانه‌ صنعت استان کرمانشاه با حضور ابراهیم عزیزی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی به منظور بیان مشکلات صنعت و بخش خصوصی استان امروز در محل سالن جلسات خانه‌ صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه برگزار شد. رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان […]

بە گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، نشستی با حضور اعضای خانه‌ صنعت استان کرمانشاه با حضور ابراهیم عزیزی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی به منظور بیان مشکلات صنعت و بخش خصوصی استان امروز در محل سالن جلسات خانه‌ صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه برگزار شد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در این نشست، اظهار داشت: ما برخلاف برخی استان‌ها نتوانستیم از فرصت‌های و مزایای ایجاد شده‌ بعد از جنگ تحمیلی برای پیشرفت استان کرمانشاه استفاده کنیم.

جهانبخش شکری با بیان اینکه نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، افراد توانمندی هستند، گفت: از نمایندگان مجلس توقع داریم با رایزنی‌ها و پیگیری‌های خود مشکلات بخش صنعت استان را حل کنند.

شکری تصریح کرد: باید برای ورود سرمایه‌گذاران به استان امتیازات و مشوق خاصی همچون معافیت‌های مالیاتی، معافیت‌های تأمین اجتماعی، زمین ارزان و… در نظر گرفته شود؛ در غیر این‌صورت به توسعه دست نخواهیم یافت.

وی با اشاره به توصیه‌ها و تأکیدات رهبر انقلاب مبنی بر تقویت تولید و حمایت از توان داخلی، بیان داشت: متأسفانه در حال حاضر چنین رویه‌‌ای در استان وجود ندارد.

شکری در پایان با اشاره به نقش مثبت خانه صنعت در حمایت از تولید و رفع مشکلات تولیدکنندگان استان، از نقش مثبت و مهم این مجموعه در صنعت استان سخن گفت.

قوانین و مقررات یک شبه سد راه تولید شده است

 دبیر خانه صنعت، معدم و تجارت استان کرمانشاه نیز در ادامه این نشست، با اشاره به نیاز کشور به بخش خصوصی قوی، خواستار حمایت جدی دولت از بخش صنعت کشور شد.

فرهاد مرزی اظهار داشت: قوانین مانع تولید و قوانینی که یک شبه صادر می‌شوند را باید اصلاح کرد.

وی، کمبود سرمایه در گردش را یکی از مشکلات اصلی تولید‌کنندگان استان عنوان کرد و گفت: بازپرداخت اقساط تسهیلات شامل ارزش افزوده می‌شود و نیز زمان بازپرداخت آن‌ها کوتاه(یک‌ سال) است و این امر برای تولیدکنندگان ایجاد مشکل کرده و ما توقع داریم زمان بازپرداخت اقساط حداقل ۲یا سه سال باشد.

مرزی با بیان اینکه خانه صنعت استان کرمانشاه جزو خانه‌های صنعت قوی در کشور است، اعلام کرد: فقط از ابتدای سال تا کنون ۷۲۰ جواز تاسیس صادر کرده‌ایم و توانسته‌ایم بسیاری از مشکلات تولیدکنندگان را برطرف کنیم.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=31596

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.