• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 7150اخبار امروز : 0
14

تراز تجاری ایران در بخش فولاد به بالاترین میزان در ۱۰ سال اخیر رسید

  • کد خبر : 15067
  • ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۹:۳۱
تراز تجاری ایران در بخش فولاد به بالاترین میزان در ۱۰ سال اخیر رسید

انجمن جهانی فولاد گزارش داد: تراز تجاری ایران در بخش فولاد در سال ۲۰۱۶ با ۹۷۱هزار تن به بالاترین میزان در ۱۰ سال اخیر رسید و جایگزین ترکیه در رتبه نخست منطقه شد. به گزارش بازنیوز از انجمن جهانی فولاد، ثبت تراز تجاری مثبت در عرصه فولاد در حالیست که این شاخص در سال ۲۰۰۷ […]

انجمن جهانی فولاد گزارش داد: تراز تجاری ایران در بخش فولاد در سال ۲۰۱۶ با ۹۷۱هزار تن به بالاترین میزان در ۱۰ سال اخیر رسید و جایگزین ترکیه در رتبه نخست منطقه شد.

به گزارش بازنیوز از انجمن جهانی فولاد، ثبت تراز تجاری مثبت در عرصه فولاد در حالیست که این شاخص در سال ۲۰۰۷ میلادی منفی ۱۱٫۶میلیون تن بود.
اطلاعات منتشر شده وضعیت صادرات، واردات و مصرف فولاد ۷۴ کشور جهان در ۱۰ سال اخیر نشان می دهد که در سال ۲۰۰۷، ایران با تراز تجاری منفی ۱۱٫۶ میلیون تن فولاد بزرگترین واردکننده منطقه بود اما در سال ۲۰۱۶ به بزرگترین صادرکننده منطقه تبدیل شده است.
بر اساس این گزارش، در سال ۲۰۱۵ تراز تجاری فولاد ایران منفی ۶۷۴ هزار تن بود اما توانست با تراز تجاری مثبت ۹۷۱ هزار تن جایگزین ترکیه شود.
همچنین مصرف ظاهری فولاد در ایران در سال گذشته میلادی، ۱۹میلیون و ۱۰۵هزار تن و سرانه ۲۳۸ کیلوگرم و مصرف واقعی فولاد نیز۲۰ میلیون و ۷۶۲هزار تن و سرانه مصرف واقعی نیز ۲۵۹ کیلوگرم به ثبت رسید.

**کشورهای برتر صادرکننده فولاد
انجمن جهانی فولاد، مجموع صادرات ۷۴ کشور جهان را ۴۶۹ میلیون و ۴۵۲ هزار تن و مجموع واردات را ۴۱۲ میلیون و ۴۵۹ هزار تن گزارش کرده است.
بیشترین صادارت مربوط به چین با ۱۰۸میلیون و ۶۶ هزار تن و پس از آن ژاپن با ۴۰ میلیون و ۵۰۵ هزار تن بود.
رتبه سوم تا پنجم نیز متعلق به کشورهای روسیه با ۳۱ میلیون و ۱۵۵هزار تن، کره جنوبی با ۳۰ میلیون و ۵۸۶ هزار تن و آلمان با ۲۵ میلیون و ۸۷ هزار تن بود. البته مجموع صادرات فولاد اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۶، معادل ۱۴۰میلیون و ۵۸۷ هزار تن بود.
صادرات ایران نیز با رتبه نخست منطقه به ۵ میلیون و ۶۵۴ هزار تن افزایش یافت (سال ۲۰۱۵ این میزان ۳میلیون و ۷۹۸هزار تن بود).

**۵ واردکننده برتر فولاد۲۰۱۶
بیشترین واردات فولاد در سال ۲۰۱۶ متعلق به آمریکا با رقم ۳۰ میلیون و ۹۱۳ هزار تن بود، پس از آن، آلمان با ۲۵ میلیون و ۵۱۹ هزار تن در رتبه دوم و کره جنوبی ۲۳میلیون و ۲۸۵ هزار تن، ویتنام ۱۹میلیون و ۹۴۹ هزار تن و ایتالیا ۱۹ میلیون و ۶۱۶هزار تن در رتبه های سوم تا پنجم جای گرفتند.
واردات ایران در سال ۲۰۱۶برابر با ۴ میلیون و ۶۸۳ تن بود که کمترین میزان واردات کشورهای خاورمیانه را داشت.
به گزارش ایرنا، اطلاعات آماری انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران نشان از مثبت شدن تراز تجاری فولاد کشور در ۱۰ماهه سال جاری به میزان ۱٫۸ میلیون تن دارد که افزایش ۱۱۰ درصدی صادرات فولاد خام نقش عمده ای در این رویداد ایفا کرده است.
همچنین گزارش آمار ۱۰ ماهه تجارت خارجی فولاد ایران که از سوی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران منتشر شده، نشان می دهد که مجموع صادرات فولاد کشور (فولاد خام و محصولات فولادی) عدد ۴٫۴ میلیون تن را پشت سر گذاشته است.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=15067

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.