• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 1
11

بيانيه مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران به مناسبت روز ملي هواي پاك

  • کد خبر : 29677
  • ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۸
بيانيه مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران به مناسبت روز ملي هواي پاك

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت و مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران به مناسبت روز ملي هواي پاك بيانيه‌اي صادر كرد. به گزارش روابط عمومي سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران، متن اين بيانيه به شرح زير است: انَّا كُلُّ شَي ءٍ خَلَقنَاهُ بِقَدَرٍ ما هر چيزي را به اندازه آفريديم. […]

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت و مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران به مناسبت روز ملي هواي پاك بيانيه‌اي صادر كرد.
به گزارش روابط عمومي سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران، متن اين بيانيه به شرح زير است:
انَّا كُلُّ شَي ءٍ خَلَقنَاهُ بِقَدَرٍ
ما هر چيزي را به اندازه آفريديم. (آیه ۴۹ سوره مباركه قمر)
آلودگي هوا يك بحران ملي و راه مقابله با آن در گرو عزم ملي است؛ لذا لازم است به اين موضوع و آثار سوء آن در سلامت مردم و تهديد محيط زيست كه به‌صورت آرام و تدريجي و بعضاً غيرقابل جبران نمايان مي‌شود، به‌عنوان يك ضرورت توجه ويژه شود.
بيست و نهم دي ـ روز ملي هواي پاك ـ به منظور ارتقاء سطح ادراك از اين موضوع مهم و پاسداشت محيط زيست كه همه انسان‌ها مستحق برخورداري از آن مي‌باشند، بنا شده است؛ نعمتي كه خداوند بخشنده به‌عنوان “مايه حيات” به ابناء بشر و ساير مخلوقات هديه داده است.
گسترش شهرنشيني و تراكم جمعيت شهرها، همزمان با توسعه استفاده از سوخت‌هاي فسيلي، مسبب توليد آلاينده‌هاي زيست محيطي شده، به‌نحوي كه توان تحمل طبيعي يا ظرفيت زيستي محيط‌هاي پذيرنده اين آلاينده‌ها نيز با چالش مواجه گشته است. در واقع آن‌چه كه امروز به‌عنوان آلودگي هوا در شهرها با آن مواجهيم، ماحصل عدم رعايت توازن طبيعي و بهره كشي بي‌رويه از منابعي است كه نتيجه آن، در شكل ديگري نمود پيدا كرده است و پر واضح است كه در صورتي كه اخلاق محيط زيستي متكي بر رعايت الزامات تعامل ميان بشر و ساير گونه‌هاي حياتمند در كره زمين و توجه به مباني توسعه پايدار و مديريت منابع انرژي و اصلاح الگوي مصرف آن در بخش‌هاي مختلف رعايت نشود، جنبه‌هاي تهديد كننده محيط زيست روز به روز گسترش پيدا خواهد كرد. تأكيد مي‌دارد، براي حل مشكل، اراده انفرادي سازمان‌ها و دستگاه‌ها كافي نبوده و اراده همه تشكل‌ها، مؤسسات، سمن‌ها، صاحبان صنعت و آحاد مردم لازم است.
ما در سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران و شركت‌هاي استاني تابعه به سهم خود، عميقاً به اين موضوع مي‌انديشيم و ضمن گراميداشت روز ملي هواي پاك، تمامي آحاد جامعه علي‌الخصوص كارشناسان، مديران و دست اندركاران حوزه صنايع كوچك و متوسط، متعاملين در حوزه سياستگذاري، شركت‌ها، مؤسسات و صاحبان صنايع خرد و كوچك و متوسط را به اخلاق زيست محيطي و همگرايي كامل در جهت حفاظت از محيط زيست، اصلاح الگوي مصرف، كاهش و كنترل آلاينده‌هاي زيست محيطي در مبداء و استفاده از فنآوري‌هاي سازگار و دوستدار محيط زيست دعوت مي‌كنيم.
محسن صالحي نيا
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت
رئيس هيأت مديره و مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران
لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=29677

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.