• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 7150اخبار امروز : 0
14

بالابردن هزینه تحریم ایران برای طرفهای مقابل

  • کد خبر : 13108
  • ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۸:۳۶
بالابردن  هزینه تحریم ایران برای طرفهای مقابل

قائم مقام دبیر کل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در مصاحبه با خبرنگار روزنامه قدس آنلاین گفت: مدیریت واردات و عمل به اقتصاد مقاومتی هیچ وقت به معنی بستن درهای کشور نیست بلکه ما باید آماده حضور در بازار رقابتی باشیم و از ترس احتمال وضع تحریمهای جدید، خودکشی نکنیم! آرمان خالقی اظهار داشت: […]

قائم مقام دبیر کل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در مصاحبه با خبرنگار روزنامه قدس آنلاین گفت: مدیریت واردات و عمل به اقتصاد مقاومتی هیچ وقت به معنی بستن درهای کشور نیست بلکه ما باید آماده حضور در بازار رقابتی باشیم و از ترس احتمال وضع تحریمهای جدید، خودکشی نکنیم!

آرمان خالقی اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی یعنی از نظر پایداری و ماندگاری اقتصادی به راحتی خدشه­پذیر نباشیم. لذا باید مناسباتمان را با دنیا به گونه­ای محکم کنیم که به آنها گره بخوریم و چنانچه تحریم شدیم آنها از عدم تجارت با ما ضرر کنند همان­طور که پژو از تحریم ما آسیب دید و بیکاری و زیان قطعه سازانش را اقرار کرد چون این بازی باخت باخت بود.

وی ادامه داد: در قالب اقتصاد مقاومتی باید هزینه تحریم ایران را برای طرفهای مقابل بالا ببریم باید برای آنها شرط بگذاریم که از ما کالاهایی بخرند که ترجیحا غیرنفتی و غیرمیعانی و به عبارتی صنعتی و کشاورزی باشد تا بتوان گفت مدیریت واردات و صادرات به شکل تومان نیاز داریم.

خالقی معتقد است با بستن درهای کشور، فضایی گلخانه­ای و مصنوعی در اقتصاد شکل می­گیرد که منجر به افت کیفیت و گرانی تولیدات داخل خواهد شد که در این صورت کالای ما حرفی برای حضور در بازارهای جهانی نخواهد داشت. وی از مجلس و دولت می­خواهد با تدوین و تصویب قوانین هوشمندانه­تر، تکلیف مدیران تجاری کشور از قبیل وزیر جهاد و صنعت را برای همیشه مشخص، با وضع تعرفه مناسب از کالاهای با کیفیت تولید داخل حمایت و به صورت فصلی برای واردات محصولات کشاورزی اقدام و با توجه به ظرفیت داخلی،   واردات را تنظیم کنند.

گفتنی است تیرماه امسال مصوبه جدید دولت مبنی بر ممنوعیت خرید ۱۱۴ کالاهای خارجی دارای تولید مشابه داخلی برای اجرا به ۱۰ وزارتخانه و سازمان دولتی ابلاغ شده بود.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=13108

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.