• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 7150اخبار امروز : 0
12

افزایش ۲ برابری صادرات با حرف محقق نمی‌شود؛ باید موانع را برطرف کرد

  • کد خبر : 29189
  • ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹
افزایش ۲ برابری صادرات با حرف محقق نمی‌شود؛ باید موانع را برطرف کرد

محمد لاهوتی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در خصوص افزایش صادرات به کشورهای همسایه اظهار داشت: این که آیا ظرفیت افزایش دو برابری صادرات وجود دارد یا خیر، قطعا این ظرفیت وجود دارد زیرا بسیاری از واحدهای تولید کشور با نیمی از ظرفیت خود فعال هستند بنابراین اگر این ظرفیت‌های خالی فعال […]

محمد لاهوتی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در خصوص افزایش صادرات به کشورهای همسایه اظهار داشت: این که آیا ظرفیت افزایش دو برابری صادرات وجود دارد یا خیر، قطعا این ظرفیت وجود دارد زیرا بسیاری از واحدهای تولید کشور با نیمی از ظرفیت خود فعال هستند بنابراین اگر این ظرفیت‌های خالی فعال و منجر به صادرات شود، می توانیم شاهد افزایش صادرات باشیم.

وی با اشاره به موانع پیش روی صادرات گفت: باید ببینیم صحبت از افزایش صادرات یک هدف است یا تنها آمال و آرزو است. اگر آرزو است که در حد حرف باقی می‌ماند، اما اگر یک هدف است، باید مشکلات پیش روی آن را نیز رفع کنیم. صادرات، حمل و نقل و نقل و انتقال پول در حال حاضر به دلیل اتفاقات کشور عراق با مشکل روبه رو است.

رئیس کنفدراسیون صادرات با تأکید بر اینکه باید موانع گمرکی که به دلیل تصمیمات سایر دستگاه ها ایجاد شده برطرف شود، تصریح کرد: هنور برنامه‌ای از سوی وزارت صمت برای تحقق افزایش صادرات ارائه نشده ولی امیدورایم ضمانت‌ صادرات و ضمانت نامه های بانکی، به خصوص برای خدمات فنی مهندسی که به راحتی می تواند نقش مهمی در صادرات داشته باشد، برطرف شود.

لاهوتی با اشاره به اینکه دستیابی به افزایش صادرات به کشورهای همسایه نیازمند فراهم شدن زیر ساخت‌ها است، بیان کرد: کنفدراسیون صادرات نقش مشورتی در تصمیمات صادراتی داشته و پیشنهادات و برنامه‌های خود را ارائه می‌کند، بنابراین تعامل سازنده‌ای بین کنفدراسیون و بخش حاکمیتی این حوزه وجود دارد. اما مشکلاتی که در این مسیر وجود دارد نیازمند تصمیماتی خارج از بخش خصوصی است و باید حاکمیت تصمیم‌گیری کند.

وی در خصوص کالاهایی که امکان افزایش صادارت آن وجود دارد، گفت: در زمینه کالاهایی که به صورت یک محصول صادر می‌شود ظرفیت‌های زیادی وجود دارد مثل کاشی و سرامیک، لوازم خانگی و فرش دستباف و به خصوص مواد غذایی.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=29189

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.