• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 1
11

اضافه شدن ۶۰ کالا به فهرست تجارت ترجیحی با ترکیه

  • کد خبر : 13503
  • ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۹:۰۶
اضافه شدن ۶۰ کالا به فهرست تجارت ترجیحی با ترکیه

وزیر صنعت، معدن و تجارت از اضافه شدن ۶۰ کالا به فهرست کالاهای مشمول تجارت ترجیحی با ترکیه خبر داد و گفت: از کاری که ترامپ کرده است، هیچگونه نگرانی نداریم. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، محمد شریعتمداری در حاشیه مراسم سالگرد اعلام جمهوریت ترکیه در سفارت این […]

وزیر صنعت، معدن و تجارت از اضافه شدن ۶۰ کالا به فهرست کالاهای مشمول تجارت ترجیحی با ترکیه خبر داد و گفت: از کاری که ترامپ کرده است، هیچگونه نگرانی نداریم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، محمد شریعتمداری در حاشیه مراسم سالگرد اعلام جمهوریت ترکیه در سفارت این کشور در تهران گفت: بدون نفت حدود ۶ میلیارد دلار و با احتساب نفت ۱۲.۷ میلیارد دلار روابط اقتصادی با ترکیه داشته ایم که نسبت به سال قبل میلادی روند افزایشی داشته است؛ البته علاوه بر کالاهایی که در گذشته وجود داشت، ۶۰ کالای دیگر به لیست کالاهای ترجیحی پس از اتمام مذاکرات اضافه خواهد شد که زمینه های همکاری ترکیه را بیش از این خواهد کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در تاریخ، دو ملت ایران و ترکیه در کنار هم بوده اند و مشترکات دینی و قومی، ما را بیش از گذشته به هم پیوند می‌دهد که امیدواریم در کنار روابط سیاسی، روابط اجتماعی و اقتصادی دو کشور نیز توسعه یابد.در این میان، روابط سیاسی صنعتی و اجتماعی دو ملت به خصوص در سال های اخیر روند رو به رشدی را سپری کرده و اراده رهبران دو کشور بر توسعه روابط تهران- آنکارا است. وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در واکنش به اظهارات رییس جمهوری آمریکا در خصوص ایران و برجام، تصریح کرد: ترامپ اروپایی ها را از توسعه روابط با ایران ترسانده است.

به گفته وی، ترامپ نه تنها اروپا بلکه کشورهای دیگر دنیا را نیز از توسعه روابط با ایران ترسانده است، اما از کاری که ترامپ کرده است هیچگونه نگرانی نداریم. ما در روند یک مذاکره کاملا برابر و برد – برد با حضور آمریکا و رقبای تجاری اروپایی به توافقنامه ارزشمندی (برجام) دست یافتیم.

شریعتمداری تاکید کرد: ما به هیچ وجه ناقض برجام نیستیم و در چارچوب توافقنامه امضا شده توسعه همکاری ها را با تمام کشورها به ویژه کشورهای دوست و همسایه خواهیم داشت و ترکیه در دوران تحریم نیز بهترین شریک تجاری ایران بود.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=13503

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.